Thursday, 21 July 2011

SEJARAH KOSMETIK


ENCIK JAMIRUL BIN SINAIL
HUSNUL KHAZATUL WADA BINTI YAZIZ
SOLEKAN II
HMU 542



Beberapa Sejarah dan Latar belakang Elizabeth Arden

Elizabeth Arden, yang asalnya Florence Nightingale Graham, keempat Kanada yang lahir daripada lima kdai runcit Scotland. Dia adalah satu kesalahan besar dalam erti kata bahawa dia bekerja pelbagai kerja yang ganjil sebelum dia mula merealisasikan misi benar dan profesion pada umur 30 tahun. Wanita muda itu sentiasa menjadi inovator dan penguji kaji, disemai dengan idea dari bahan-bahan biasa yang banyak, kebanyakannya ubat, salves, dan herba, boleh menjadi alat-alat bantu kecantikan. Beliau tiba di New York pada tahun 1908 dan mula experimentations dia asalnya dilakukan di dapur rumah di mana dia membesar.Dengan bantuan seorang rakannya yang seorang ahli kimia dia hampir berasal konsep "krim kecantikan". Penawaran produk pertama beliau telah dinaikkan pangkat melalui Kecantikan Avenue Kelima beliau "Salon" (dia menolak perkataan "ruang tamu" sebagai terlalu banyak konotasi "nyaman") yang juga sported pintu merah besar, untuk membuat menonjol di kalangan timbun, dari perniagaan lain di pusat fesyen Manhattan. Dia tidak lama lagi outgrew salon lokasi tunggal, dan kerana permintaan yang dia telah mewujudkan, mula membuat krim kosmetik tersedia untuk dijual semula oleh orang lain, tetapi hanya dalam persekitaran runcit yang paling berprestij dan elegan di seluruh dunia.

Pada lawatan pertama beliau ke Paris pada tahun 1912, Cik Arden perasan wanita asing fesyen memakai rouges, lacquers, dan eyeliners.Apabila  pulang ke New York, dia memperkenalkan kosmetik berwarna kepada pelanggan Kelima Avenue beliau.Beliau berkahwin dengan Thomas Lewis pada tahun 1918. Ini kekasih penderitaan panjang dan rakan kongsi yang bertindak sebagai pengurus perniagaan sehingga perceraian mereka pada tahun 1935. Sejak Arden tidak pernah membenarkan suaminya sendiri untuk memegang saham, dia akhirnya pergi untuk bekerja untuk Helena Rubinstein, saingan Arden.Menjelang 1930-an, ia berkata bahawa terdapat hanya tiga nama Amerika yang dikenali di setiap sudut dunia: Mesin jahit Singer, Coca-Cola, dan Elizabeth Arden. Elizabeth Arden membuka Peluang Maine Kecantikan Resort pada tahun 1934 dan dicipta dan melancarkan wangian pertama pada tahun 1935. Blue Perfume Rumput oleh Elizabeth Arden wangi bunga yang manis yang menggabungkan aroma warna merah jambu, Melur, narsisis, cendana, kasturi, lavender, neroli, dan bergamot untuk haruman yang tidak dapat dilupakan. Pada tahun 1939, Elizabeth Arden menjadi syarikat kosmetik pertama untuk membuat pengiklanan untuk rumah filem. Elizabeth Arden sentiasa trend pada masa yang sama bertindak balas untuk pergolakan perubahan dalam masyarakat Amerika. Dengan Perang Dunia II, beliau diiktiraf keperluan bagi wanita di Amerika kerana mereka memasuki tenaga kerja dalam ramai. Ketika perang maju, dia datang dengan cara yang boleh diterima memakai alat solek untuk bekerja dan memakai pakaian yang sesuai untuk kerjaya di luar rumah. Bagi menyokong wanita dalam angkatan tentera, beliau akan juga mewujudkan gincu merah, Montezuma Merah, tepat sepadan dengan trim merah pada pakaian seragam mereka.
 
 
Melalui itu semua, dia mempunyai komitmen yang tidak putus-putus kepada kualiti dan kecemerlangan. Dia dikenali tidak akan memperkenalkan produk sehingga ia telah menyempurnakannya kepada piawaian yang tinggi, daripada bahan-bahan untuk pembungkusan.Pada tahun 1942 beliau berkahwin dengan Prince Michael Evlonoff, hanya untuk bercerai pada tahun 1944. Pada tahun 1945 Elizabeth Arden memperkenalkan pakaian couture ke salon itu. Koleksi pertama telah direka oleh Charles James. Untuk mengikuti moguls fesyen seperti Antonio Castillo, Fernando Sarmi dan Oscar de la Renta.Pada masa yang kematian Miss Arden pada bulan Oktober 1966, Syarikat Elizabeth Arden grossing anggaran $ 60 juta setahun. Dalam hayatnya, dia telah membina sebuah empayar yang terdiri daripada 17 yang berbeza Elizabeth Arden syarikat dan 40 Salons di seluruh dunia. Elizabeth Arden mencipta industri kecantikan Amerika.

Arden, pemilik lebih 100 salun di Amerika dan Eropah hampir sentiasa berpakaian merah jambu dan dicipta dan dihasilkan kira-kira 300 produk kosmetik dan wangian. Dia politik konservatif dan ahli perniagaan yang keras. Lebih-lebih lagi, beliau adalah seorang penyayang binatang, begitu banyak sebenarnya yang sezaman dengan beliau berkata tentang dia;"Beliau melayan wanita seperti kuda dan kuda seperti wanita", menegaskan bahawa persediaan kecantikannya sendiri digunakan bukan pelulut kuda.
Berikut adalah beberapa produk Elizabeth Arden terdapat di FragranceWholesale.com:
Blue Perfume Rumput oleh Elizabeth Arden wangi bunga yang manis yang menggabungkan aroma warna merah jambu, Melur, narsisis, cendana, kasturi, lavender, neroli, dan bergamot untuk haruman yang tidak dapat dilupakan.


Beberapa sejarah dan latar belakang Estee Lauder

Estee Lauder, dilahirkan Josephine Ester Mentzer, adalah seorang tokoh yang agak misteri kerana sedikit yang diketahui tahun-tahun pembentukannya. Dia dan suaminya Yusuf mengasaskan syarikat dengan penggubalan beberapa produk asal mereka; Estee Lauder Creme Pack, Estée Lauder Pembersihan Minyak, dan Estée Lauder Semua Tujuan Creme dan Lotion Kulit. Menjelang tahun 1948 mereka telah menubuhkan Saks Fifth Avenue di New York City sebagai akaun pertama jabatan kedai runcit mereka. Lima tahun selepas pelancaran produk mereka yang pertama, syarikat itu menghasilkan produk yang mengejutkan baru dengan pembangunan Belia-Embun; minyak mandi dengan wangian kualiti yang terlintas di serba boleh cukup untuk menggandakan sebagai minyak wangi.

Walaupun terhad dalam pembiayaan pada tahun-tahun awal, Lauder berusaha untuk berkembang inovasi. Teknik pemasaran awal mereka termasuk persampelan supaya pelanggan berpotensi sebenarnya boleh mencuba produk-produk mereka sebelum membeli. Walaupun anggaran iklan kecil, Estee Lauder mencari hanya akaun yang paling berprestij. Ini telah menubuhkan satu precedent untuk produk Estee Lauder yang pada hari ini telah dijual di kedai-kedai akhir jabatan tinggi, butik, dan yang paling utama dan mantap e-Commerce kosmetik diskaun internet e-tailers.

Menjelang 1960 Estee Lauder merupakan perbadanan antarabangsa yang menjual produk mereka dalam Store Harrod Jabatan terkenal di London. Dalam masa beberapa tahun pendek mereka membuka cawangan di Amerika Tengah, Denmark, Hong Kong, Itali, Sepanyol, Sweden, Belgium New Zealand dan Switzerland. Ini hanya merupakan satu permulaan. Hampir tidak ada sebuah negara di bumi yang tidak pasaran untuk produk Estee Lauder.

Pada tahun 1964, Estee Lauder sekali lagi untuk merevolusikan industri dengan mewujudkan satu talian minyak wangi yang pertama semata-mata lelaki, Aramis untuk Lelaki. Tradisi ini terus dengan produk-produk seperti Bekalan Kulit Clinique untuk Lelaki, dan Siri Lab untuk Lelaki.

Menjelang 1967 Puan Lauder, sentiasa dikenali sebagai seorang wanita gaya yang sempurna dan rasa, telah diiktiraf sebagai salah satu daripada 10 Wanita Cemerlang di negara ini dalam Perniagaan. Beliau menerima anugerah ini semasa membuka kilang pengeluaran kedua-dua di Amerika Syarikat dan di luar negara. Tahun seterusnya Clinique Laboratories, satu lagi nama yang sinonim dengan gaya dan keanggunan dalam kosmetik diasaskan sebagai lagi cabang lain yang pelbagai yang berkembang syarikat-syarikat yang Estee Lauder menjadi. Pada sepanjang tahun 1960-an, bersama-sama dengan 70, 80 dan 90-an, Lauder terus membawa produk baru dan syarikat-syarikat dunia kosmetik dan wangian.

Nama seperti Estee (pertama di dunia "Superperfume"), Aramis untuk Lelaki, Aliage, Aromatics, linen putih, Cinnabar, dan The Collection persendirian, telah menjadi beberapa produk pengguna yang paling dihargai dan dihargai di dunia, memohon selepas oleh orang-orang yang dengan hebat rasa dan perasaan pengembaraan.

Hari ini, Estee Lauder telah menjadi yang terbesar milik persendirian Kosmetik Syarikat di dunia dengan jualan melebihi satu bilion dolar. Ia merangkumi sejumlah besar syarikat dikenali termasuk tetapi tidak terhad kepada; Estée Lauder, Aramis, Clinique, Prescriptives, Origins, M A. C, keperluan Bobbi Brown, Tommy Hilfiger, jane, Donna Karan, Aveda, La Mer, Stila, Jo Malone, dan keliru dan keliru. Produk termasuk pelbagai wangian, kosmetik, colognes, minyak wangi, minyak badan, serums, dan losyen, bagi kedua-dua lelaki dan wanita. Industri kosmetik, dan dunia, tidak akan sama tanpa kebijaksanaan perniagaan perseptif dan tidak henti-henti yang mampu untuk mengadakan peruntukan bagi rasa bergaya generasi selepas generasi pengguna di seluruh dunia.



Laura Mercier - makeup artis
Pencipta Line Laura Mercier Cosmetics, Skincare, Body, & Bath dan Fragrance

Latar Belakang dan Sejarah Kosmetik

Yang dikenali untuk khusus mewujudkan wajah yang sempurna, Laura Mercier satu artis terkenal di dunia solekan dan pencipta Laura Mercier Cosmetics, Skincare, Body & Bath, dan Fragrance. Sebagai artis solek peribadi kepada selebriti seperti Sarah Jessica Parker, Julia Roberts, dan Juliette Binoche, dan sebagai penyumbang untuk meliputi reka bentuk dan pucuk editorial, Laura Mercier mewujudkan kelihatan bahawa kedua-dua sempurna dan menyerlahkan keindahan alam semula jadi.Diperoleh di Provence, Laura memulakan latihan pada usia 17 apabila dia memasuki lukisan sekolah di Paris. Selepas membuat keputusan untuk beralih bakat dari kanvas untuk muka, Laura menghadiri Sekolah Carita di mana beliau mengkhusus dalam permohonan solek. Selepas itu, dia mewakili Carita sebagai artis solek dan guru solek, bekerja rapat dengan Thibault Vabre.


Pada tahun 1985, Laura pindah ke New York apabila beliau diminta untuk menyertai pasukan itu untuk memulakan American Elle. Dia segera mula bekerja pada kempen pengiklanan untuk Bergdorf Goodman, Bloomingdale, Clairol, serta spread editorial untuk majalah termasuk Elle, Vanity Fair, Glamour, Seventeen, dan beberapa penerbitan lain. Beliau mula bekerja dengan pelanggan seperti L'Oreal, Maybelline, Secret Victoria, Gap, Banana Republic, dan kosmetik yang lain dan syarikat-syarikat pakaian, semasa bekerja dengan Madonna pada dia kelihatan untuk cetak, televisyen dan filem. Seterusnya Laura memasuki ke dalam kontrak empat tahun dengan Elizabeth Arden, mereka bentuk komposisi kelihatan untuk semua kempen iklan mereka, dan juga bekerja dengan Chanel pada kempen pengiklanan keindahan syarikat di Perancis.


Pada tahun 1996, Laura maju Laura Mercier Kosmetik memberi manfaat kepada wanita semua peringkat umur dan jenis kulit. Dia sendiri menciptakan warna-warna untuk memenuhi keperluan pelanggannya, berdasarkan palet klasik dan sentiasa semasa, dan bukannya trend bermusim sahaja. Garisan, kini dalam tahun ketiga belas, kini boleh didapati di hampir 853 kedai di 26 buah negara di kedai-kedai termasuk Neiman Marcus, Saks Fifth Avenue, Nordstrom, Bloomingdales, Sephora dan lain-lain lagi.


Selaras Laura Mercier telah menerima penghargaan yang banyak daripada pelanggan dan editor majalah. Pelembap Tinted beliau berulang kali yang dinamakan dalam anugerah 'Of Terbaik' majalah. Kecantikan 2009 InStyle Best Belian termasuk Pelembap Tinted, Oil Free Foundation and Jing Rahsia. The Beauty 2007 dan 2008 Best Belian Pelembap Tinted juga termasuk. Kecantikan 2004 InStyle Best Belian termasuk Rahsia penyamaran Laura Mercier, Pelembap Tinted dan Kisses Lip, 2003 Kecantikan Allure Anugerah Warna Lip Courtisane dan Cosmopolitan 2003 Best Cat Eye. Di samping itu, Laura telah menerima pelbagai anugerah bagi penglibatan beliau dalam kempen bagi pihak Calvin Klein, Donna Karan, Dolce & Gabbana, Versace, Valentino, dan Alberta Ferretti, serta reka bentuk perlindungan untuk Vogue (bekerja dengan jurugambar Steven Meisel sepuluh tahun), Bazaar Harper, Marie Claire dan Allure, kosmetik beliau. Di samping itu kepada Sarah Jessica Parker dan Julia Roberts, pelanggan semasa Laura termasuk Madonna, Susan Sarandon, Isabella Rosellini, Brooke Shields, Ellen Barkin, Celine Dion, Meg Ryan, Ashley Judd, Meryl Streep dan Julia Ormond.Apabila dia sudah tidak bergerak dengan pelanggan atau bagi pucuk foto, Mercier membahagikan masa antara New York dan Paris.
Listen
Read phonetically



Shu Uemura jenama kosmetik Jepun started by Shu Uemura [1960-an]. 
Talian pada masa ini mengendalikan kedai di seluruh dunia dan mengambil hasil tahunan lebih daripada $ 100 Juta.

Sejarah Shu Uemura

Shu Uemura dilahirkan di Tokyo pada tahun 1928. Beliau menjadi berminat untuk dandanan rambut dan makeup manakala remaja, terbaring di tempat tidur dengan penyakit yang teruk. Apabila dia mula-mula dapat, dia mendaftar dalam Akademi Kecantikan Tokyo sebagai satu-satunya pelajar lelaki dalam kelas 130.Uemura cuba untuk memecah masuk ke dalam industri filem, mula-mula bekerja pada 1957 filem Joes Butterfly, yang sedang sebahagiannya difilemkan di Jepun.Beliau segera selepas kiri Jepun untuk mencari kerjaya yang lebih besar, filem yang lebih menguntungkan Amerika dan industri televisyen.Apabila artis make-up untuk filem itu, Geisha saya, jatuh sakit pada tahun 1962, Uemura telah dipanggil untuk menggantikan mereka dan telah diberikan pujian-pujian yang hebat untuk kerja-kerja beliau dalam mengubah Shirley Maclaine kepada seorang wanita Jepun. Dia kemudian menjadi biasa makeup artis Hollywood, bekerjasama dengan bintang seperti Frank Sinatra dan Lucille Ball.

Pada tahun 1960, Uemura melancarkan produk pertama, minyak pembersihan yang dibersihkan lebih baik daripada sabun manakala pelembap. Produk ini masih digunakan hari ini di Jepun dan membawa kepada pembangunan Sekolah Makeup Uemura pada tahun 1964 selepas kembali ke Jepun.
Syarikat pertama, Jepun Makeup, diasaskan pada tahun 1967 dengan pembukaan butik di Daerah Omotesando Tokyo. Nama ini secara rasmi ditukar kepada Shu Uemura kosmetik lama kemudian, pada tahun 1983. Tahun 1980-an adalah suatu rahmat bagi syarikat Jepun terus aktif mencari produk Barat dan menikmati ekonomi yang sihat.
Pada tahun 2004, kepentingan Uemura kawalan dalam syarikat itu telah dijual kepada L'Oreal, syarikat kosmetik Perancis bagi amaun yang tidak diketahui.Syarikat itu kini mempunyai kedai-kedai di Perancis, Great Britain, Amerika Syarikat, China, dan Jepun dan menjual segala-galanya dari kosmetik gaya rambut dan produk gaya hidup.
On December 29, 2007, Shu Uemura meninggal dunia akibat radang paru-paru di rumahnya Tokyo. Beliau berusia 79 tahun pada masa itu. Pengebumian itu diadakan pada Januari 4, 2008.
Falsafah Syarikat

Falsafah di sebalik kosmetik Uemura bahawa kesihatan kulit pelanggan adalah lebih penting daripada keberkesanan produk. Atas sebab ini, banyak produk telah direka untuk menawarkan aspek yang secara semula jadi menarik tanpa menyebabkan kecacatan atau masalah pada masa hadapan. Beliau juga percaya dalam membawa keindahan alam semula jadi lebih penampilan tiruan dengan produk.
Setiap tahun, Uemura telah mengadakan demonstrasi awam teknik di mana beliau akan memperkenalkan produk terbaru beliau. Demonstrasi ini biasanya akan diadakan di Tokyo, New York atau London. Beliau menggunakan demonstrasi ini untuk mempamerkan apa yang beliau percaya kualiti tertinggi dalam solek dan kosmetik dan untuk menunjukkan apa yang syarikatnya yang dilakukannya untuk melanjutkan falsafah ini dalam pasaran.
Apabila dia mula-mula menjejakkan kaki ke tempat kejadian pada tahun 1958,Shu Uemura mula membangunkan beberapa ideal asas industri kosmetik 'dan produk yang paling unik. Syarikat yang beliau ciptakan juga telah dirayakan "sisiseni" lebih-, yang menawarkan warna baru yang cemerlang, tekstur, pembungkusan kerjasama, bahan-bahan utama dan ground breaking formula produk.Konsisten inovatif, Shu umeura telah diselitkan serba boleh ke palet. 

Pada tahun 1972, Shu Uemura mempeloporiPersaingan semakin pertama-Up sebagai satu cara untuk menonjolkan bakatmuda yang layak pengiktirafan dan menawarkan mentor peribadi kepada mereka yang mencari untuk memecah masuk ke dalam industri.Hari ini, jenama terus mengikuti contoh yang baik Shu Uemura dengan membantuartis tunas mengasah kemahiran mereka dengan MakeUp Pertandingan SeniKecantikan. Pertandingan menyeru kepada semua artis dan make-up pencintauntuk berkongsi kreativiti, keghairahan dan keupayaan untuk memaparkanstandard tertinggi kecantikan. Ia juga memberi mereka peluang yang jarang berlaku untuk bekerjasama dan belajar dari artis-artis lain dan mempamerkankerja-kerja mereka di peringkat antarabangsa. Diilhamkan oleh falsafahdan gayaShu Uemura, artis berbakat ini membantu mengukuhkan hubungan antara senidan keindahan.

Mencari dan
 menyokong bakat mengenal erti takut dalam industri ini yang sentiasa berubah-ubah adalah seperti satu penghormatan untuk jenama kerana ia adalah untuk mereka yang dipilih sebagai pemenang. 2011 menandakan tahun pertama dalam sejarah jenama Shu Uemura telah melancarkan pertandingan di Amerika Utara. Dengan cabaran bahawa finalis imaginasi permintaan, gaya dan inovasi kita yang paling pasti akan berjaga-jaga mereka. Dan begitu juga dengankita!
                                    


Sejarah Mac kosmetik
   

Makeup Art Cosmetics Inc., Yang lebih dikenali sebagai Kosmetik MAC, high-end popular jenama penjagaan peribadi bahawa pasaran kepada wanita. Malah, ia begitu popular dan berprestij di dunia selebriti bahawa ia telah disebut dalam lagu-lagu pop, seperti "Unpretty" oleh TLC. Jenama MAC eksklusif dijual di kedai-kedai jabatan dan di Web. Anda tidak akan menemuinya di kedai-kedai diskaun atau kedai ubat.

Latar Belakang kosmetik

Dua Kanada, rantai pemilik salun rambut dan makeup artis, bernama Frank Angelo dan Frank Toskan, masing-masing, bermula MAC di Toronto pada tahun 1984. Mereka mahu mencipta produk kosmetik yang lebih baik dapat menahan memakai ketat yang diperlukan untuk menahan pucuk foto, seperti haba dari lampu terang. Toskan adalah lelaki idea dalam syarikat. Sebelum dia bekerjasama dengan Angelo, beliau menghabiskan jam bereksperimen dengan formula dengan bantuan ahli kimia Victor Casale, yang juga adik-di-undang-undang. Beliau membentuk hubungan perniagaan dengan Angelo kerana beliau adalah seorang usahawan yang mahir. Kosmetik MAC pada mulanya dipasarkan kepada orang-orang dalam industri fesyen yang tinggi. Sejak pemilik sudah mempunyai hubungan dalam bidang, mereka menyebarkan idea MAC melalui rangkaian mereka. Kualiti dan ketahanan daripada kosmetik tidak lama lagi memberi syarikat pengaruh yang ia diperlukan di tempat kejadian selebriti. Ini membawa kepada sokongan dari orang-orang seperti Pamela Anderson, Boy George, Debbie Harry dan lain-lain bintang 80-an besar. Publisiti ini telah membawa kepada pertumbuhan pesat.


MAC membuka kedai pertama pada tahun 1991 di Amerika Syarikat di kawasan kejiranan Greenwich Village bergaya New York City. Ia membuka kedai pertama Eropah di Paris pada tahun 1996. MAC juga mempunyai kehadiran di negara-negara Eropah beberapa serta di China. Di samping itu MAC kedai-kedai, syarikat itu telah menandatangani satu perjanjian pengedaran dengan beberapa department store di Amerika Syarikat dan Kanada, termasuk Nordstrom dan di Macy.


Pada tahun 1994, kedua-dua Frank menjual kepentingan mengawal MAC Estee Lauder, satu lagi syarikat kosmetik terkemuka. Estee Lauder kemudian mengambil alih syarikat itu sepenuhnya pada tahun 1998. Frank Angelo meninggal dunia pada tahun 1997 dan Frank Toskan berhenti MAC untuk menumpukan masa kepada badan amal AIDS. Estee Lauder menyimpan nama MAC dan terus beberapa kerja filantropik pemilik asal, seperti MAC AIDS Fund, yang mendapat wang daripada penjualan talian MAC Viva Glam. MAC juga didedikasikan untuk produk kekejaman percuma dan kitar semula.


Walaupun MAC kini boleh didapati untuk pengguna biasa, syarikat mengekalkan fokus pada artis makeup profesional. Melalui program Pro MAC menawarkan profesional diskaun 40 peratus. Profesional lain dalam industri, seperti model dan pereka kostum mendapat 30 peratus. Pengguna berat komposisi juga boleh mendapat faedah tambahan.Jenama MAC terus berkembang, dan garisan kini terdiri daripada beratus-ratus produk. New MAC kedai terus dibuka di seluruh dunia dan reputasi jenama kualiti kekal kukuh.



Sejarah dan Latar Belakang kosmetik Gucci

Dilahirkan pada tahun 1881, anak tukang Guccio Gucci mengasaskan Dewan Gucci sebagai sebuah kedai peralatan kuda di Florence pada tahun 1906.
 Bakat pertama Guccio ketukangan dalam barangan kulit. Beliau mula menjual beg kulit untuk penunggang kuda pada tahun 1920 dan berkembang kepada barang-barang mewah sebagai pelanggan lulus dari pengangkutan kuda untuk pengangkutan yg tdk mempunyai kuda. Pada tahun 1938 Guccio Gucci membuka kedai runcit mereka yang pertama pada Condotti Via di Rom.

Pada tahun 1947 Gucci segera dikenali icon, tas kulit dengan mengendalikan buluh, diwujudkan.
 Semasa 1950-an webbing cap dagang berjalur merah diperkenalkan, yang diambil dari tempat bentuknya yang asal pada lilitan pelana.Ini menjadi lambang sebanyak sepatu sandal kulit dengan sedikit kulit.
Guccio Gucci mencipta banyak klasik awal pada tahun 1950-an; produk seperti barang-barang, hubungan, kasut, dan beg tangan terkenal sukan yang mengendalikan buluh.
 Selepas kematiannya pada tahun 1953, keluarganya dapat mengambil syarikat yang mendadak berjaya ke tahap yang baru dengan pembukaan kedai-kedai di Paris, Beverly Hills, London, Palm Beach, dan Tokyo.

Tahun 1960, membawa kemasyhuran meningkat kepada Empayar Gucci.Seperti bintang Hollywood sebagai Grace Kelly, Peter Penjual dan Audrey Hepburn yang dibuat Gucci nama yang sinonim dengan "bergaya".
 Jackie Kennedy dengan gambar dengan beg bahu Gucci, yang kemudiannya dikenali sebagai "Jackie O". Syarikat menggunakan logo "GG".Tetapi dengan kemasyhuran dan pengiktirafan jenama beberapa kegawatan pun yang datang. Sementara barang-barang Gucci dianggap sebagai simbol status masa, pengurusan dan keluarga dalaman seolah-olah tidak bersetuju. Brother Maurizio Gucci mengambil perniagaan yang bermasalah nampaknya lebih dari saudara pengasas, yang kemudiannya dijual kepada kebimbangan Arab pada tahun 80-an.

Pada tahun 1990-an, Tom Ford, eksekutif Gucci yang terbaru kepala, telah dibawa Gucci kembali ke pusat-bergaya, dan sekarang arahan satu garis pelbagai produk yang termasuk fesyen kulit, minyak wangi, colognes, kosmetik, kasut (termasuk yang sepatu kasual dengan yang mencuri Gucci tersendiri
 -bit), "Flora" foulard diwujudkan untuk Grace Kelly oleh Rodolfo Gucci, beg pakaian, jam tangan, barang kemas, selendang sutera, artikel sukan, tali pinggang kancing (dengan Guccio Gucci permulaan, diperkenalkan 1964), hubungan, dan cermin mata.

Yang menyebut ketara Perfumes dan Colognes Gucci untuk lelaki dan wanita, semua boleh didapati di FragranceWholsale.
Iri hati oleh Perfume Gucci.
 Telah dicipta pada tahun 1997. Perfume iri hati oleh Gucci gabungan romantis magnolia, melati, violet, iris, cendana, kasturi, vetiver, dan lumut.
Gucci # 3 oleh koleksi Gucci Perfume Miniature.
 Gucci # 3 diciptakan untuk wanita yang arif. Ia adalah bau bunga yang ringan dengan undertones kasturi.

Rush telah dicipta oleh Gucci pada tahun 1999.
 Rush adalah campuran florals dan rempah-ratus termasuk bunga, gaharu, vanila, dan nilam.

Bobbi brown

 sejarah dan Latar Belakang Bobbi Brown

Bobbi Brown telah tertarik dengan kosmetik sejak dia menemui solek ibubapanya pada usia yang muda. Dan apabila dia mendapat lebih tua, BobbiBrown sedar betapa sukarnya untuk mencari kosmetik yang teduh kanan, warna dan campuran untuk kulit anda. Bobbi Brown mahu solek yang memuji-muji danmembuat seorang wanita merasa baik tentang dirinya. Bobbi Brown mempunyaifalsafah bahawa kecantikan harus mudah, didekati dan sebenar. Kosmetik BobbiBrown menjadi disediakan pada tahun 1991. Bobbi Brown terus untuk membuatproduk yang berkualiti tinggi.

Bobbi Brown asas dan serbuk semua kuning berasaskan, jadi mereka sepadandan melihat semula jadi pada setiap tona kulit. Produk penjagaan kulit BobbiBrown adalah langkah pertama dalam mewujudkan lihat solek sempurna,menggabungkan semua minyak semula jadi penting dengan menggunakan teknologi moden untuk kulit yang sihat berseri, langkah pertama dalammewujudkan lihat solek sempurna. Warna produk kosmetik oleh Bobbi Browncampuran indah dan lancar atas pelbagai warna kulit. Bobbi Brown direkamereka tak habis-habis dan menjadikan mereka semasa sekarang, bulan depan,dan tahun akan datang. FragranceWholesale.com menawarkan diskaun BobbiBrown warna kosmetik dan produk penjagaan kulit.

No comments:

Post a Comment